Анжаліка БАРКОЎСКАЯ

Артыстка, вядучы майстар сцэны

«Здаецца, буду неарыгінальнай, калі скажу, што тэатр для мяне - і смех, і слёзы, і любоў і … жыццё! А тэатр Якуба Коласа – гэта мой боль і мая радасць!
Яшчэ рэпетыцыя для мяне – смех, слёзы і любоў і душэўныя пакуты. Рэпетыцыя – маленькае жыццё… «Так, рэпетыцыя любоў мая!» (А.В.Эфрас)… Гэтак і для мяне, бо я з тых, хто працэс любіць больш, чым вынік. Я не спрачаюся, вынік – важны, але тэатр тым і прывабны, што, у адрозненні ад кіно, нават ужо гатовы спектакль кожны раз нараджаецца нанова.
Яшчэ людзі, што працуюць у тэатры, увасабляюць для мяне і смех, і слёзы, і любоў. Цудоўныя людзі. Жахлівыя людзі. Гэта жыццё.
Яшчэ глядач, які прыходзіць у тэатр, для мяне - і смех, і слёзы, і любоў. Цудоўны глядач. Жахлівы глядач…
Як бачыце, не атрымліваецца ў мяне раздзяліць гэтыя паняцці: смех, слёзы, любоў. Тэатр ёсць, тэатр будзе. Тэатр імя Якуба Коласа ёсць і, я спадзяюся, будзе. Не можа не быць: столькі людзей тут радаваліся, плакалі, любілі, столькі радавалі, засмучалі, выклікалі любоў. Гэта не можа знікнуць, выпарыцца, забыцца… То было б злачынства. А за злачынствам абавязкова цягнецца…»

Асноўныя ролі:

Іда («Шагал… Шагал…» У.Драздова)
Нёрсі («Дакрануцца вуснамі да нябёсаў» Т.Уільямса)
Марго («Мадам Боншанс» У.Драздова)
Жанчына з партрэтам («Ружа ў чыстым полі» У.Драздова)
Надзя («Плошча Перамогі» А.Паповай)
Прастакова («Недарасць» Д.Фанвізіна)
Марыя («Ён. Яна. Акно. Нябожчык» Р.Куні)
Люба («І смех, і слёзы, і любоў» паводле У.Набокава)
Меронія («За двума зайцамі» М.Старыцкага)
Капіталіна («Фламенка» В.Маслюка)
Людміла («Позняе каханне» А.Астроўскага)
Свацця («Ветрагоны» У.Галубка)
Ласкіна («Пазычанае шчасце» Ф.Палачаніна)
Эльза («Прывітанне, Альберт!» Ю.Сохара)
Мамаева («Мудрацы…» А.Астроўскага)
Зорка («Вельмі простая гісторыя» М.Ладо)
Гусліцэр («Я чакаю сапраўднага мужчыну» паводле Э.Радзінскага)
Маці Андрэя («Леаніды не вернуцца на Зямлю» паводле рамана Ул.Караткевіча «Нельга забыць»)
Мацільда («Візіт дамы» Ф.Дзюрэнмата)
Падпаліна («Песні ваўка» В.Паніна)
Святлана, Марыя («Парадоксы пачуццяў» С.Сергіенкі)
Медсястра («Леанарда ?» Э.Флізара)
Агатава, Жанна («Што баліць?» Л.Агулянскага)
Лэдзі Макбет, Вядзьмарка («Макбет» У.Шэкспіра)
Мама, Галіна Сяргееўна («Пахавайце мяне за плінтусам» П.Санаева)
Графіня («Дыліжанс» У.Кандрусевіча. Паводле навэлы Гі дэ Мапасана «Пышка»)
– Мадам Чэйзан («Гаральд і Мод» К.Хігінса)
– Морын Фолан («Каралева прыгажосці з Лінэна» М.МакДонаха)
– Бабуля («Снежная каралева» Я.Шварца)

Анжаліка Купрыянаўна Баркоўская працуе ў тэатры імя Якуба Коласа з 1997 года. Прафесійную падрыхтоўку атрымала ў Дзяржаўным інстытуце мастацтваў Рэспублікі Малдавія.

Пачынала творчую дзейнасць у Малдаўскім фальклорным тэатры імя Л.Кранге, з 1989 года працавала артысткай у тэатры-студыі «Дзе Я?», тэатры-студыі «Таварыш», эксперыментальных майстэрнях «Акт».

Ужо першыя работы на коласаўскай сцэне звярнулі на сябе ўвагу крытыкі і тэатральнай грамадскасці Рэспублікі Беларусь. Анжаліка Баркоўская - цікавая актрыса шырокага творчага дыяпазону. Выдатныя знешнія дадзеныя, вакальныя здольнасці, высокі прафесіяналізм, сцэнічная культура дазволілі Анжаліцы Баркоўскай стварыць шэраг значных вобразаў на коласаўскай сцэне. Пастаянна працуе над удасканаленнем творчага майстэрства. Работы актрысы сведчаць пра росквіт таленту, вялікі творчы патэнцыял. Гераіням Анжалікі Баркоўскай уласцівы жаноцкасць, мяккасць сцэнічных фарбаў, стрыманасць у выяўленні пачуццяў.

Са спектаклем «Шагал… Шагал…» Анжаліка Баркоўская выязджала на міжнародныя тэатральныя фестывалі ў Англію, Шатландыю, Германію, Польшчу, Малдову, Расію, Францыю, дзе станоўча адзначана работа актрысы над вобразам Іды Шагал. Са спектаклем «Макбет» удзельнічала ў XV Міжнародным тэатральным фестывалі «Мельпамена Таўрыі» у г.Херсон (Украіна), IV Міжнародным тэатральным фестывалі «Смаленскі каўчэг»(Смаленск, Расія), са спектаклем «Леанарда ?» – у Міжнародным фестывалі славенскай драмы (Крань, Славенія), са спектаклем «Пахавайце мяне за плінтусам» – у міжнародных тэатральных фестывалях «Славянскія тэатральныя сустрэчы» (Бранск, Расія) і «Крынічнае слова» (Архангельск, Расія).

Актыўна ўдзельнічае ў тэатральных капусніках, творчых сустрэчах. У тэатры карыстаецца аўтарытэтам.

Водгукі на творчасць Анжалікі Баркоўскай:

1. Пятрова М. Разгорнуты сусвет /М.Пятрова// Віцьбічы. – 27 сакавіка 2012 года.
2. Пятрова М. Жаноцкая прыцягальнасць актрысы /М.Пятрова// Витебский проспект. – 15 красавіка 2012 года.
3. Іваноўскі Ю. На сцэне аддаеш усё / Ю.Іваноўскі// Віцьбічы.-25 сакавіка 2017 года. (Чытаць)
4. Іваноўскі Ю. Віртуознасць і катарсіс /Ю.Іваноўскі// Культура.- 1 красавіка 2017 года. 

Добавить комментарий

Plain text

  • HTML-теги не обрабатываются и показываются как обычный текст
  • Адреса страниц и электронной почты автоматически преобразуются в ссылки.
  • Строки и параграфы переносятся автоматически.
CAPTCHA
Этот вопрос нужен что бы определить что вы не робот и придотвратить рассылку спама.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

             
            

X
Укажите ваше имя на сайте Нацыянальны акадэмічны драматычны тэатр імя Якуба Коласа.
Укажите пароль, соответствующий вашему имени пользователя.
Загрузка